دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

بازگشت ۳۴ درصد زائران ایرانی از سرزمین وحی 

بازگشت ۳۴ درصد زائران ایرانی از سرزمین وحی 
با بازگشت بیش از ۲۹ هزار و ۷۰۰ زائر ایرانی از سرزمین وحی، حدود ۳۴ درصد حجاج کشورمان از عربستان به میهن اسلامی انتقال یافتند.
کد خبر : 919554

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، تا بامداد امروز ۳۳۶ کاروان به تعداد ۴۵۹۳۳ زائر در مکه و ۷۴ کاروان به تعداد ۱۰ هزار و ۱۴۹ نفر هم در مدینه حضور دارند و انتقال زائران مدینه بعد برای زیارت حرم نبوی و جنت البقیع به شهر پیامبر با قطار سریع السیردر چارچوب برنامه ریزی صورت گرفته و روند طبیعی ادامه دارد.

بر اساس اطلاعیه ستاد عملیات مکه، تا بامداد امروز  ۲۵ هزار و ۹۸۳  نفر از مکه رهسپار مدینه شده‌اند که ۱۷ هزار و ۴۸۵ نفر در قالب زائران ترانزیت بوده و راهی ایران شده اند.  

در اطلاعیه ستاد عملیات مکه تعداد زائران باقیمانده در سرزمین وحی ۵۶ هزارو ۸۲ نفر در قالب ۴۱۰ کاروان اعلام شده است که حدود ۶۶ درصد زائران و عوامل حج امسال هستند.

در این اطلاعیه مجموع پرواز‌های خروجی تا بامداد امروز از دو فرودگاه مدینه و جده به مقصد ایستگاه‌های پروازی در کشورمان ۱۲۸ پرواز اعلام و عنوان شده است که تاکنون زائران ۲۱۳ کاروان به کشورمان منتقل شده اند.

امسال ۸۷ هزار و ۶۵۰  نفر از ایران در موسم «حج تمتع» حضور داشتند  و در کنار سایر مسلمانان اعمال عبادی را انجام دادند.

پرواز‌های بازگشت حجاج به ایران که از طریق دو فرودگاه جده و مدینه از یکم تیرماه آغاز شده است ۲۴ تیرماه از فرودگاه جده پایان می‌پذیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته